måndag, juni 18, 2007

Bibliotek till för folket

På universitetsbiblioteket i Växjö har de börjat med CD, men man får inte låna dem. Tanken är att man ska sitta här och läsa dem, svarade den säkert välmenande tanten bakom kassan. Läsa? Det är skivor. Där rök Dr John, The Band, Sonny Rollins, Miles Davis och den fetaste jazz-boxen jag någonsin sett. Ska jag lyssna igenom den på plats får jag gå dit när de öppnar 09:00 och sitta där tills de stänger vid 22:00.

Hittade några böcker också. Har glömt lånekortet men kanske kan låna dem på mitt födelsenummer, tänkte jag. Ja, men det kostar 20 kronor, svarade den säkert välmenande tanten bakom kassan.

Dags att ge sig?

Dagens låt är Accidental Murder At The Library av The Woolfmoon Experience.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida