lördag, februari 10, 2007

Allmän information om hur läget ligger

Minus fem grader och klarblå himmel. Så vackert att jag inte hade hjärta att stanna hemma. Begav mig därför till stan och hamnade på biblioteket. Det enda som stör är halsont och täppt näsa. Förkylning kallas det visst. Fördelen med förkylning är att man kan kedjesuga Dr Dryels (halstabletten, alltså) med rent samvete. Däremot är det svårt att vara säljare när man inte kan prata. Ska man sätta fram väskan och hålla upp en skylt med texten "ta vad du behöver"? Det skulle inte ens fungera i Ryssby.

Man kan i alla fall ha mössa på sig och det är bra. Min frisyr får mig idag nämligen att påminna om sångaren i The Cure (även om jag kan inte använder fullt så mycket smink). Inte roligt. Ännu mindre roligt är det nog att vara sångaren i The Cure - eller vad som helst som har med The Cure att göra, men det är kanske ett annat inlägg.

För de av er som missade, jag borde missat det men kunde inte slita mig, den misstänkt briljanta Bill Bailey i torsdags, i Sverige bl a okänd från Black Books, följer här en rad som jag har skrattat åt sedan dess. Möjligtvis något obskyrt, men ack så lysande.

Don´t use Dolby on snake detectors.

Önskar jag kunde komma på sånt.

Dagens låt är Heart Of The Country av Paul McCartney.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida