lördag, januari 13, 2007

I vilket jag samlar vuxenpoäng

Första veckan som säljare är upplevd, överlevd och avklarad. Det har varit långa dagar med trevliga och otrevliga möten, taskigt väder och mycket dörrknackande. Jag tror detta är något jag kommer trivas med. Jag trivs nu och det kommer bli roligare och roligare ju mer jag lär mig - antar jag. Dessutom passar "frihet under ansvar" mig ganska bra. Dagarna är långa än så länge, det är pappersarbete som ska skötas varje kväll. När man kommer in mer i jobbet kommer det förstås flyta på bättre och inte ta lika lång tid. Har i alla fall fått en jobbmobil, stora väskor med produkter i, kundregister, pärmar och visitkort. Det var lite häftigt att dela ut det första och säga är det något kan du slå en signal.

Om inget annat har man stor fördel av att ifrågasätta sig själv, analysera vad som gick fel och hur det kan göras bättre nästa gång. Det är, tror jag, ett jobb där man har stor chans att utvecklas som människa. Och det skriver jag inte bara för att låta som Malin Berghagen utan för att jag faktiskt tror det är så. Det här kan, tror jag, bli riktigt kul. Och det skriver jag inte bara för att låta som Agneta Sjödin utan för att jag faktiskt tror det är så.

Ska förresten försöka uppdatera sidan lite oftare när kvällarna blir lugnare framöver.

Dagens låt är Pretty Much av Lotta Wenglén.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida