lördag, januari 20, 2007

Saker som hänt sedan senast i praktisk punktform (som ser ut som stjärnor)

* Skulle se Life On Mars i söndags. En tv-serie uppkallad efter en David Bowie-låt förtjänar en ärlig chans. Dessutom hade Nicklas pratat om den. Till och med Tommy hade varit positiv (och han är annars bara intresserad av katter och Motörhead). Vid strax efter nio pluppade jag igång digitalboxen, men jag hade ingen bild (digitalboxen fungerar alltid, vilket jag finner förnöjsamt). Jag gjorde som så att jag började bläddra bland kanalerna med riktning uppåt. Trean - bild, fyran - bild, femman - bild, sexan - bild. Bild på till synes alla kanalerna utom tvåan. Tillbaka till tv-tidningen. Upptäcker att ettan bjuder på en konsert/dokumentär om och med ingen mindre än Miles Davis. Pluppar på ettan. Ingen bild där heller. Två kanaler jag vill titta på - två kanaler som inte fungerar. Vad var det egentligen för fel med analoga sändningar? Förutom att det inte gick att sälja digitalboxar för x-antal miljoner?

* Var på The Departed igår. Apbra. Efteråt var jag slut och adrenalinpumpad samtidigt. Filmen var tom mer intensiv än vad Scorseses verk brukar vara. Bör ses av alla. Varken mer eller mindre (i alla fall inte mer än alla, för det vore ju omöjligt, rent logiskt - men inte heller mindre än alla: det vore i detta fall synd om dem som inte får se den). Åt middag med trevligt sällskap före filmen och har nu - efter mångårig anglofili av femte graden - ätit fish & chips för första gången. Gott.

*Fick SMS om att Life On Mars gick i repris (även detta igår). Programmerade videon. Hoppas det var bild. Samma sak gäller The Wire/I Narkotikans Spår. Tack till samma Nicklas som förra gången.

* Har funderat på hur man ska hinna läsa böcker när man jobbar heltid. Förslag? Vill ta itu med denna. Eller blir det en Pelecanos trots allt?

Dagens låt är She´s Lost Control av Joy Division.

3 kommentarer:

Blogger Thomas O. sa...

En äkta anglofil måste digga fish'n'chips. En gång åt jag god dito på ett gatukök i Tyringe!

9:27 em  
Anonymous Anonym sa...

Digital-TV fungerar inte om det regnar, snöar eller blåser ute.

8:08 fm  
Blogger Ola Claesson sa...

Thomas O.: Vilken tur då att jag klarade provet.

Fingal: Digital-tv fungerar inte heller när det inte regnar, inte snöar eller inte blåser ute. Men övriga dagar är det ett bra system.

6:34 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida