måndag, februari 05, 2007

Nööööööö-höööööös!!!

Långsamt damp de ner, de beställda varorna från cdon. Först Primal Screams Dirty Hits, sedan Miles Davis larmiga A Tribute To Jack Johnson - Primal Scream framstår som vattenkammade mammapojkar i jämförelse med Miles och jag vet att Bobby G skulle hålla med - och sist men inte minst, snarare tvärtom, även Michael Palins oväntat bastanta utgåva Diaries.

Jag misstänkte förvisso att den skulle ta upp lite plats i hyllan, tio års dagböcker sätter sin spår, men tjock trodde jag nog inte den skulle vara. Bra är den i alla fall. Dessutom har Palin var vänlig nog- han är the nice one, trots allt - att skriva nya kommentarer här och där. T ex hur han går från att kalla sin pappa daddy till det mer vuxna father och sedan vidare till grandfather när barnen föds och sätter sin prägel på honom. Palin ber också om ursäkt för att han inte har antecknat tillblivelserna av The Parrot Sketch och Silly Walks. För honom var Python under de tidiga åren bara ännu ett jobb, han visste inte att han skapade historia. Tur är väl det, då hade de förmodligen inte tramsat så mycket. Intressant läsning är det hur som helst, förmodligen även om man inte kan en massa Pythonsketcher utantill.

Sedan måste jag ta itu med George Martins bok om tillblivelsen av Sergeant Pepper´s Lonely Hearts Club Band (försvarbart tunn) och... well, min läshög är lite jobbigt stor just nu. Vill. Läsa. Mer.

Dessutom har jag ca 275 timmar livekonserter med Metallica att ta mig igenom. Det ser jag väl också fram emot. Och den där ganska tjocka boken om Pet Sounds. Och Lester Bangs-boken. Sedan ska jag nog äta något också. Gärna kebab.

Dagens låt är Kill All Hippies av Primal Scream.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida