torsdag, september 14, 2006

Dagarna kommer och går

Efter att under fem års tid levt i den skyddade verkstad som kallas universitet har jag nu klivit ut i arbetslösheten. Det är inte särskilt givande. Vad gör man hela dagarna? Läser, promenerar, lyssnar på musik, skriver, umgås med vänner. Man försöker aktivera sig. Man försöker hitta på saker att göra. Man letar jobb. Egentligen är det ingen större skillnad mot de åren jag pluggade. Den enda egentliga skillnaden är att man får läsa vilka böcker man vill och inte behöver sammanfatta vad man lärt sig av dem i form av tentor.

Om man inte hittar jobb? Då kan det bli en lång höst. Alltså är det bäst att lova sig själv att hitta jobb. Annars får jag läsa Dostojevskis samlade verk.

Dagens låt är Unforgettable av Nat King Cole.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Dostojevskis samlade verk ey? Hmm, du kanske kan få låna mina om du inte har de själv...hur e läget? Inte hört av dig på ett tag...förresten, ev kan jag (för en gångs skull) tipsa om musik, med lite tur känner du inte till dem, fast den risken är ju inte världens största kanske...Saint Germain...electro-jazz...av någon anledning så spelades denna musik i herrarnas omklädningsrum på SATS i Kna...vad som spelades inne hos damerna vet jag inte, kanske samma...vi hörs!

6:26 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida