måndag, juni 12, 2006

Första dagen på mitt sommarlov, av Ola Claesson klass 3A Torparskolan

Jag har varit lite orolig. Hur skulle omställningen från termin till ledighet gå? Ska jag bli stressad och inte veta var jag ska ta vägen? Ska jag ta till vodkan? Men redan igår somnade jag i solen - först hemma och sedan vid Växjösjön, där det i alla fall blåser lite - och nu har jag officiellt semester.

Det där med att somna i solen. Det gör jag varje år och därför solar jag alltid med tröja på. På så sätt bränner man bara benen, underarmarna och ansiktet. Mitt ansikte är rödare än Lenin, men mage och bröst har behållit sin fina vita färg. Så ska det nog förbli. Ett år somnade jag utan tröja men med min minidisc på magen. Det såg kul ut. Jag var knallröd, förutom en liten vit fyrkant strax ovanför naveln. Dagen efter skulle jag jobba. Det var bara att smörja in sig med all sololja som fanns hemma och l-å-n-g-s-a-m-t dra på sig en vit tröja. Jag ryser fortfarande av att tänka på det.

Avslutningsvis några tips:

Ikväll måndag 20:03 bjuder P3 på en timme Pet Shop Boys. De är förvisso inte något av mina absoluta favoritband, men de har gjort en rejäl radda bra låtar och som koncept är de intressanta.

Onsdag 18:15 har ett nytt reseprogram med Michael Palin premiär på SVT2. Det ska jag se. Hans program är alltid sevärda. Han har en förmåga att locka fram det bästa hos folk och han lyckas göra de flesta situationer till något extra. Den här gången åker han till Himalaya. Flowerarranging!

Dagens låt är Walls av Tom Petty & The Heartbreakers.

2 kommentarer:

Blogger The Female Dinousaur sa...

Ajajaj! Det är inte skönt att bränna sig i solen. Rekommenderar Aloe Vera nästa gång det händer. Ta hand om kroppen!

10:56 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Jo, tack. Jag solar numera med förstånd (det lilla jag har). Vågar heller inte sola utan tröja längre. Årets bränna är - än så länge - under kontroll.

2:25 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida