måndag, augusti 18, 2008

Förbjudet på män

Expressen publicerade i helgen en lista på saker män inte ska ha på sig under sommaren, tyvärr kan jag inte hitta länken. Strumpor under sandaler till shorts, midjeväska, speedos och foppatofflor var några av de sakerna som fanns med där. Det glädjer mig att jag själv bojkottat samtliga. På listan saknar jag skinnväst med vit-shirt under. Jag utgår från att det inte finns på pga att det är ett landsbygdsfenomen och undersökningen är gjord i en stad. Ingen som är uppväxt i en stad skulle ha skinnväst på sig. På landet är det snarare tvärtom, där är skinnväst finkläder. Jag har ett klassfoto från gymnasiet där halva klassen har skinnväst med vit t-shirt under.

Vågar jag tolka den här listan som att jag har stil? Att jag faktiskt, utan att vara särskilt intresserad av kläder, i alla fall vet vad jag ska köpa när jag väl handlar? Jag vet inte hur mina strumpor med älgar på passar in i detta argumentet, förutom att a: jag fick dem av mamma, b: man kan inte inte använda strumpor man fått av mamma, och c: jag använder dem för att vara snäll mot henne. Se där, ett skäl så gott som något. Jag skulle däremot aldrig använda dem i sandaler till shorts. Och det är det viktiga.

Dagens låt är Fashion av David Bowie.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida