lördag, augusti 09, 2008

Den sista är inte född

- Har ni A4-block som man kan riva ut papperet ur?
- Ja, vill du ha med spiral?
- Ja
(hämtar A4-block med spiral)
- Något annat jag kan hjälpa till med?
- Oj då! Jag vill ha utan spiral.
- Det kan vi ordna. (hämtar A4-block utan spiral)
- Eh, har du mindre A4?
- Vi har A5.
- Nej, jag vill ha mindre A4.
- Menar du att du vill ha mindre antal papper i blocket?
- Nej, jag vill ha mindre storlek. Mindre A4.
- Nästa storlek kallas A5 och är hälften så stor som A4.
- Men jag vill inte ha A5, jag vill ha mindre A4.
- Det blir nog svårare.
- Har ni utan hål i?
Så höll det på. Jag var tvungen att skriva av mig lite. Var kommer en sån människa ifrån? Har Väckelsång öppnat grindarna extra tidigt idag?
Dagens låt är Warwick Avenue av Duffy.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida