tisdag, oktober 30, 2007

J Berg är bitter, ju

Kent har enligt en artikel jag läst sålt tre miljoner skivor sedan debuten -95. När nu bandets samarbete med ett mobilföretag kritiserats av fansen försvarar sig bandets sångare Jocke Berg med ett sluta ladda ner skivorna då för fan. Stackars Jocke. Måste vara svårt att överleva på tre miljoner sålda skivor under 12 år. Men kanske kan detta ge den snart fyrtioåriga småbarnspappan något annat att sjunga om än hur jobbigt det är att gå på högstadiet och alltets meningslöshet. Nästa Kent-skiva kanske blir en uppgörelse med fansens ondska?
Innan 747 svarthåriga tjejer som heter Ester och har pandasminkning lämnar sura kommentarer vill jag påpeka att det är synd att ett band som gjort lysande skivor som Isola och Hagnesta Hill plötsligt skäller ut folket som gjorde dem till allt de drömt om.
Jag säger inte att bandet står i tacksamhetskuld till sina fans - såna åsikter brukar bara resultera i ändlösa greatest hits-turneér - men att skylla utread integritet på fansen är fegt. Sälj er gärna, det gör mig inget, men skyll inte på dem som älskar er.
Gråt inte, det smakar bittert salt/ Gruset kring min nakna fot är kallt/ Blodet i min mun smakar klor/ Du och jag lever abonnemangsfritt i år
Dagens låt är "Heroes" av David Bowie.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida