tisdag, november 28, 2006

En helt ovanlig dag i november

Idag har jag fått veta att jag ska jobba på Åhlens i december och kan därför kosta på mig ett litet leende (ett litet, har inte fått någon lön än). Jag har pratat med en Anders Månsson som var väldigt trevlig - och inte bara för att han gav mig jobb utan för att han gjorde ett kunnigt och ödmjukt intryck. De närmaste veckorna kommer jag alltså husera bland skivor, böcker, film och smink.

Igår fick jag dessutom iväg alla - tror jag - blanketter till Alfakassan. Undrar hur många fält och rutor jag glömde fylla i? Mannen jag ringde till med en liten fråga var inte till någon större hjälp. Det var en ruta som jag inte förstod var den var till för. Det gjorde nog inte han heller. Hoppas det löser sig.

Har förresten en anställningsintervju till imorgon. Minns inte att jag sökte jobbet, men det handlar om försäljning av kontorsmaterial. Han kanske inte behöver mig förrän i januari.

Oavsett vilket närmar sig min ekonomi just nu en punkt där Tom Waits-boxen är ett högst rimligt mål.

Dagens låt är It Will Follow The Rain av The Tallest Man On Earth.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida