torsdag, maj 04, 2006

Sol, sol, sol – här kommer den!

20 grader i skuggan, klarblå himmel och en skön bris. Vilken underbar dag att sitta inne och skriva hemtenta. Aaah. Två av max åtta sidor skrivna, annat att läsa till tisdag, annat att skriva till onsdag och en uppsats som ska skrivas klar – just den känns förvisso under kontroll för tillfället.

Jag inser, i all min självömkan, att situationen är likadan för alla som arbetar. Ni kan inte heller sitta ute i solen och diskutera meningen med livet, även om ni skulle vilja. Ibland är det som det är. Eller, när jag tänker efter: det är alltid som det är. Men ibland är det en bra sak och ibland är det en dålig sak att det alltid är som det är.

Hallå! Kom tillbaka, tack. Är inte klar.

Man skulle i alla fall kunna unna sig en cykeltur till biblioteket så att man kan vara ute en stund i värmen. På plats skulle man sedan kunna hitta en bok av Tomas Tranströmer och en av Eva Runefelt till tentan. Sen skulle man kunna cykla hem, sen skulle man kunna sitta ute och läsa. Det skulle man kunna vara värd. Sen skulle man kunna laga något gott och sitta ute och äta, sen skulle man kunna läsa lite till, ringa någon med lugnande röst och prata om meningen med livet, titta på David Letterman (han gillar inte länkar på sitt förnamn) där Emmylou Harris är med - ZTV 0:00, repris imorgon vid 18:00 för dem av er som måste upp - sen skulle man kunna somna efter en ganska lång dag.

Ungefär så tror jag min dag kommer se ut. Jag hoppas till och med. För det lät trevligt, eller hur?

Dagens låt är I Just Want To Make Love To You av Muddy Waters*.

*skriven av Willie Dixon, men framförd av Muddy Waters. Check.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Vi som arbetar kan faktiskt sitta ute i solen hela dagen. Knepet är att ingen kommer på en när man gör det. Jag planerar att sitta ute samtliga soliga dagar mellan 15 maj och 27 augusti. Undrar bara om någon kommer att märka det. Gör dem det inte så undrar jag verkligen vad min funktion på företaget är och varför jag fortfarande har ett jobb. Upptäcker dem det så undrar jag hur de kommer att reagera samt varför jag inte har något jobb att gå till dagen efter.

8:45 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag behöver en dusch.

3:49 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida