måndag, juni 22, 2009

En guldgruva av vinylskivor?

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjzWqj9pgVf-GU0an0jLdUGv6gDv6KbBG6cPFXnMLkFI6xfFtsroKd9k_7Nz7jtZXzi-pi2Qu4qVq9TXcdTGlElw_Z5VFnEagFQQXzy05H7Pnb6vItaUKQVFLhHUoUcDPcd8Apb/s320/lp.jpg

Jag växte upp som enda barnet och enda barnbarnet. Att vara enda barnbarnet var en bra idé. Morfar skämde bort mig med både kärlek och pengar så jag blev både yr och evigt tacksam. Eftersom jag redan tidigt var musiknörd blev det många vinylskivor och mycket hårdrock både på album, singlar och bildskivor. När jag nu i vuxen ålder går på skivmässor bläddrar jag ibland bland Iron Maiden-skivorna och sätter ibland nostalgin i halsen när jag ser prislapparna. Över 500 kr för skivor jag har hemma är inget ovanligt. Det är främst bildskivorna som ökat i värde och eftersom Iron Maiden än idag tycks bli mer populära och med yngre publik för varje år som går är det deras skivor som ökar mest i värde.

Jag sitter på en liten guldgruva. Det kanske du också går? DN har skrivit en artikel om vilka skivor man ska vara mest rädd om. Och ja, jag har alla The Beatles-skivor också. Men inte i originalpressningar. Man kan inte få allt. Hur mycket den där signerade Herreys skivan är värd framgår inte.

Läs mer om vinylskivor.

Läs mer om hårdrock - fördomar och fakta.

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida