måndag, september 01, 2008

Vad gör Olle Ljungström idag?

Olle Ljungström blev dagens låt idag (se nedan). Jag hittade hans samling Bäst och insåg hur mycket jag gillar hans musik. Det Stora Kalaset från -97 är rent av en av de bästa svenska skivor som gjorts. Efter den ganska misslyckade Syntheziser -02 har det varit tyst om honom rent musikaliskt. För ett eller två år sedan såg jag honom i en film han gjort med Pål Hållender. Ett tag hade han ett band som hette Oslo med Ernst Billgren. Men vad har han annars gjort de senaste sex åren? Är nyfiken. Med tanke på detaljer i hans historia kanske även orolig.

Det har pratats om att han har en ny skiva på gång. Den 24 september släpps en skiva där han tolkas av andra och det är kanske det näst bästa för dem som väntar.

Etiketter:

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Love Olzon gör Jag och min far? Herrejäsikens, så hårt jag kommer vara där. Och när ska han släppa nytt, helt apropås. Sist jag hörde att Love hade ny skiva på gång var säkert 1½ år sedan, och det är ju hela 1½ halvt år sedan. Ge mig! Dessutom är Syntheziser inte det minsta underskattad (även om jag själv inte tyckte om den först gången, det är sant att det tog ett tag) - "Stick iväg", "Du var min enda drog", "Jag är Gud nu", "Sveriges sista cowboy", "Hey, hey!", "Sjung om mig" - älskar mycket nu.

11:26 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Kanske får ge Syntheziser en chans till. Gillar alla hans andra soloskivor så egentligen vore det lite konstigt att den skulle vara helt olyssningsbar. Har du något med Reeperbahn?

12:40 em  
Anonymous Anonym sa...

Ja, en samlingsskiva. Också bra. Haha, underdrift.

3:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Har samma undran som du. Vad gör Olle idag? Tyvärr har det varit väldigt tyst omkring honom se senaste året. Var två år i rad och lyssnade på honom när han spelade på Blidösundsbåten i Stockholm 2006: http://majsanna.blogg.se/2006/august/batar-blev-det-gott-om-nar-vi-gjorde-stockholm.html

Jag hoppas verkligen att han tar hand om sig så att man kan få se honom någonstans igen.

4:01 em  
Anonymous Anonym sa...

Det kom just en hyllningsplatta med hans låtar fast andra artister, tycker den är rätt ojämn. Sara Isakssons Som man bäddar är jättebra, några till bidrag ok men Tomas Di Leva med Jag är apan känns mest som lyteskomik. Man kan lyssna på Olles My Space-sida upptäckte jag. Har just plockat fram hans skivor igen, även Syntheziser som jag inte alls gillade. Men ni kanske har rätt, får ge den chansen. Tyckte egentligen bäst om den första och andra plattan som jag spelade sönder tror jag (och så orkade jag inte riktigt resten). Lustigt att någon som ändå ska ha sålt så halvdåligt får en hyllningsplatta, men trevligt och oväntat.

A

3:05 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida