tisdag, augusti 26, 2008

Nyköpta böcker, ju

Vilka böcker var det egentligen jag köpte/ fyndade/ rätt och slätt snattade under min köpa/ fynda/ rätt och slätt snatta-bokresa till den konungsliga hufvudstaden?
Jo, så här ligger de till.

Jules Verne köpte jag mest för att omslaget var så snyggt på ett pojkrumsäventyrssätt. Jerome K Jerome är en given favorit för alla som önskar att de fötts i England någon gång i samband med krigen. Eller som bara tycker om brittisk humor när den är som allra torrast. Jag är lite stolt över att under en enda helg har utökat min John Updike-samling med inte mindre än 200 procent. Oliver Twist är väl en bok som man bör läsa om man tycker om att låtsas vara intellektuell så mycket som jag tycker om att låtsas vara intellektuell. Det är faktiskt möjligt, när jag motvilligt tänker efter, att jag inte läst någon av Charles Dickens. Ringo Starr har jag inte så bra koll på, men den innehåller fina bilder och är alltså en samling med vykort som skickades från "pojkarna" till deras trummis. Han själv har skrivit kommentarer om var han befann sig i livet i samband med att han fick dem. En intervjusamling med en dryg, pårökt, ännu drygare och väldigt underhållande Bob Dylan bör finnas i minst var tredje bokhylla.

Frågor?

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida