tisdag, augusti 26, 2008

Min mobil är ca sju år gammal och det är förbjudet

Det är tydligen så att jag måste köpa ny mobil. Inte för att den är sönder eller har blivit stulen, utan för att jag har haft den för länge. Den där har du haft sedan vi lärde känna varandra. Ja, det är möjligt. Men den funkar. Är det verkligen så viktigt att köpa ny mobil en gång om året? Jag kan förvisso varken lyssna på musik, ta bilder, koka te-vatten eller duscha med min nuvarande modell. Men jag kan ringa och SMS:a. Dessutom finns det några andra grejer som jag aldrig använder.

Jag vet att en ny mobil i stort sett är gratis, men den jag har funkar. Om den går sönder i morgon köper jag en ny imorgon. Om den fortfarande fungerar imorgon behåller jag den.

Det blev tom lite hätsk stämning. Var inte så snål, de kostar nästan ingenting. Förvisso ett argument som biter sig själv i svansen. Det är möjligt att jag är snål, men jag är också trött på att marknaden styr vilka sociala koder jag måste leva upp till. Kan någon förklara varför man inte får vara Amish i lugn och ro?

Dagens låt är Hanging On The Telephone av Blondie.

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Tapeworm sa...

Enda skälet att byta är att 1) mobilen går sönder (vilket alltid har varit skälen i mina fall) samt 2) MMS är faktiskt riktigt kul.

Jag använder samtal, SMS, MMS, kameran, kalendern, alarmet (och ett spel när jag är på toaletten). I övrigt ger jag fan i det.

2:22 em  
Blogger Nicklas sa...

Håller med Tommy, speciellt om punkt två. En telefon som åtminstone inte kan ta emot MMS är rätt värdelös tycker jag. (Det är lite som att använda Internet Explorer 5.)

2:26 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida