måndag, juni 09, 2008

Man kan inte kliva ner i samma pool två gånger

Idag skulle det bli sämre väder och jag skulle bara jobba några timmar på förmiddagen. Det blev, efter en mulen start, klarblå himmel - och jag fick jobba extra. Var hemma några timmar mitt på dagen innan chefen ångrade sig och hann i alla fall med en Ed McBain till - idag blev det The Doll.
Har upptäckt att simhallen i le big äpple Växjö har billigare inträde före klockan 14:00 på vardagar. Då kan man plaska fritt i poolen för 55:-. Det är ett helt okej pris för att få klor i ögonen och en tjock tant i huvudet. Min tanke är att simma tre-fyra timmar i veckan utspritt på två tillfällen. Eftersom jag är alldeles för mycket av en kruka - en ganska fin och påkostad kruka, förvisso, men ändå en kruka - är allt simmande i någon av sjöarna ännu så uteslutet som något kan uteslutas utan att det blir brottsligt.
Kanske blir premiärdoppet i poolen redan i veckan. Först ska jag bara köpa ett par riktigt tajta badbyxor för att visa var skåpet ska stå. Det tar i alla fall blickarna från min tredje bröstvårta.

Dagens låt är Simma Till Amerika av Wilmer X.

Etiketter: , , ,

2 kommentarer:

Blogger Tapeworm sa...

Jag har funderat på det också. Hade nog varit bra motion. Tyvärr är jag 1) för lat, 2) har för mycket annat att göra, 3) hatar att gå i badbyxor för att alla människor runt omkring stirrar på min utmärglade kropp och viskar om det bakom min rygg, typ "fy som han ser ut!" och "han måste ha AIDS, cancer och bulemi" och "vilken äcklig typ!". Annars hade jag gärna simmat (eller vad man ska kalla mitt panikartade plaskande för) en gång i veckan.

10:51 fm  
Blogger Ola Claesson sa...

Köp en fatsuite så syns vi i poolen! Det där med att du inte har tid är bara en dålig ursäkt att inte träna. Vi skulle kunna bli poolare. Höhö-höhö-höhö-höhö-höhö-höhö-höhö.

6:12 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida