söndag, juni 01, 2008

Bluesfestival i Mönsterås

Jag blev medlurad på bluesfestival och det är jag tacksam för. På festival blir så att vissa artister faller en i smaken bättre än andra. De jag tyckte bäst om var det avslappnade svänget från Calle Engström, den magnetiska publikfriaren Khalif "Wailin" Walter och Voodoo Boogie som påmindre om The Doors, fast bra. De spelade boogiebaserad blues med ett hänggungsväng som var omöjligt att stå still till. Dessutom hade de Ötzi på bas och Barry Gibb på orgel.
Wailin Walter var lika rockig när han rockade som han var sorgsen när han var sorgsen. Dessutom bjöd han på en vacker låt av Otis Rush som jag inte hört innan och en livsfarlig version av Jimi Hendrix Fire. Han fick igång publiken och jag sjöng med i låtar jag aldrig hört innan. Efter konserten dansade jag leende ut från tältet.
Lägg till detta strålande väder, en ubåt med solstol på, paprikachips (?) och en kycklingrulle som får mer än godkänt.
Hittade förresten ett festivalprogram där ingen mindre än Lennart Persson hade skrivit om svensk blues. Hemma igen vid halv tre somnade jag utan större ansträngning .
Dagens låt är Keep On Lovin´ Me Baby av Khalif "Wailin" Walter.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida