fredag, juni 06, 2008

Ledig dag i solen och tyvärr sista The Wire

Den här veckan har jag inte varit hemma från jobbet förrän halv åtta någon dag. Då är det inte mycket dag kvar. Idag har jag därför försökt njut av ledigheten så mycket som möjligt. Jag har legat i solen och läst en McBain och jag har tagit en lång promenad med Pugh i hörlurar. Det har varit en avkopplande dag.
Nu har jag börjat ställa in mig med riktning sista avsnittet någonsin av The Wire. Det är lite jobbigt att det bara är ett enda - förvisso extra långt - avsnitt kvar. Jag vet inte vilken serie som ska klara av att ta över stafettpinnen. Någon kommer förstås göra det, men just nu vet jag inte vilken. Jag hoppades ett tag på John From Cincinatti (SVT, söndagskvällar), men det känns skruvat mest för skruvandets skull. Kan säsong två av Mad Men, premiär den 27 juni, nå hela vägen?
Kanske var det därför jag plockade upp en Ed McBain idag. Han inledde något 1956 med sin Isola-serie som The Wire vad gäller skildring av polisarbete kanske gick i mål med. Både Isola och The Wire är så mycket mer än polisskildringar. Och McNulty har nästan börjat kännas som en avlägsen släkting på samma sätt som Steve Carella. Naturligtvis är också de, på sitt sätt, avlägsna släktingar. De kan också vara far och son.
Dagens låt är Warmth Of The Sun av The Beach Boys.

Etiketter: , , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida