söndag, juni 08, 2008

Gudfadern tillbaka

2006 fick jag Gudfadern-boxen i födelsedagspresent. Sedan dess har den mer till än från varit utlånad. Ibland i sin helhet, ibland enstaka filmer. Detta betyder att jag inte hunnit se den. Okej för att jag har sett filmerna, men inte just dessa exemplar. Boxen är tillbakalämnad och står i hyllan/ligger på skrivbordet. Nu ska jag inte låna ut den förrän jag sett om alla tre filmerna och eventuellt orkat lyssna på kommentarspåren också. Frågan är bara hur jag ska ha tålamod att se dessa - förvisso mästerliga - nio timmar blodigt familjedrama i det här vädret. Med kommentarspåren blir det arton timmar. Det blir inte lätt. Jag vill knappast hoppas på regn heller. Även om jag gör det ibland blir jag bara gnällig när det väl börjar regna.
Det här är, som ni förstår, ett dilemma av ca sjunde graden. Eller rent av åttonde.
Tror jag ser Wake Up, Ron Burgundy medan jag funderar, en film bestående av överblivit material från Anchorman. När jag trodde jag blivit för vuxen för Will Ferrell drar han in mig igen.
Dagens låt är Don´t Bring Me Down av The Pretty Things.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida