måndag, juni 02, 2008

Jobb med röd mage

Sommaren har officiellt anlänt. Det kan jag bevisa. Efter att ha legat och läst i solen idag på förmiddagen - jäkla Mojo - är nu mage och bröst illrött. Då vet man. Sen blev jag inkallad till jobbet och jag kunde inte säga nej. En jobbarkompis blev sjuk, kände att hon behövde gå hem och jag var lite beroende av henne för att kunna byta en ledig lördag mot en ledig söndag. Nu tror jag inte hon hade bråkat om det, men ändå (det gjorde hon förresten inte).
Sedan är jag faktiskt lite stolt över att jag kom iväg på den där promenaden jag lovat mig själv att ta efter jobbet. Kom hem halv åtta, och så kommer det vara hela veckan, hoppade i shorts och började trampa. Hade tänkt gå på bio ikväll, men det får vänta.
Nu ska jag duscha - kommer det svida skönt eller kommer det svida skönt? Det kommer svida skönt, that´s what.
Mötte en bibliotekarie på promenaden. Hon jobbade på biblioteket på min högstadieskola. Hon hälsar fortfarande varje gång vi ses. Hur mycket Tintin kan man läsa på tre år?
Dagens låt är Sun Is Shining av Bob Marley.

Etiketter: , ,

4 kommentarer:

Blogger Thomas O. sa...

Bibliotikarie? Heter det bibliotik? Heter det apotik och apotikare?

10:23 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Doh! Korrekturläsare sökes - svar till "svårrt mäd stavniingän".

10:32 em  
Blogger Tapeworm sa...

Jag tycker det är äckligt med män som kommer till jobbet i shorts. Det är på samma nivå som folk som går med bar överkropp inne i stan och - fyfan! - inne i butiker.

Det börjar med shorts på jobbet och slutar med att man naken rånar en Pressbyrå för att få råd till heroin att injicera rakt in i ögongloben.

Folk har ingen hyfs längre. Världen är åt helvete.

11:21 fm  
Blogger Ola Claesson sa...

Shorts på jobbet är helt okej, förutom att jag inte får ha shorts på jobbet och då ska ingen annan få ha det heller.

Inom snarast kommer jag vara naken och råna en Pressbyrå. Eventuellt den på Kampus så är det i alla fall nära hem efteråt.

6:01 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida