tisdag, februari 19, 2008

Frågor utan svar

Idag skulle min morbror fyllt 50 år. Det känns overkligt. Lika overkligt som att han bara blev 29.
Vem hade han varit idag? Hade han haft barn? Hur hade det i såna fall påverkat vår relation? Hur hade relationen mellan oss utvecklats efterhand som jag blivit vuxen? Hade vi vuxit ifrån varandra? Hade jag varit den jag är idag om hans bortgång inte hade vänt upp och ner på min barndom och blivit ett oläkbart sår för familjen? Hade jag och morfar kommit varandra lika närma? Vem hade mamma varit idag om hon inte förlorat sin lillebror? Hur påverkades mormor och morfar? Hur mycket av min personlighet kommer av att jag förlorade den jag tyckte mest om så tidigt?
Kanske var det så att jag fick upplevde mitt livs stora trauma redan som nioåring. Jag hoppas i alla fall att jag aldrig kommer behöva gå igenom något liknande igen. Det ska ingen behöva.
Dagens låt är Who Knows Where The Time Goes? av Fairport Convention.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida