söndag, februari 17, 2008

Film, öl, mer film och pizza

Förkyld. Tjock näsa, men inte ont i halsen längre. Alltid något. Borde väl stannat hemma igår, men så blev det inte. Det blev en stillsam utekväll med filmen Dirty Mary Crazy Larry - inte bra men onekligen underhållande - samt några öl och en påläggsdiskussion med Skägg-F (leverpastej och majonnäs, är det bara jag som missat den kombinationen?). Men ska man dricka öl är nog inte Kafé de Luxe bästa stället. Det var där filmen visades och sedan orkade vi väl inte gå vidare, antar jag.

Förkylningen är inte sämre idag än igår, så jag klarade mig tydligen. Däremot tror jag att jag hoppar träningen idag. Om inte annat för att inte smitta de andra. Dessutom är det bättre att vila ett eller två pass och sedan bli frisk än att träna med virus så att det slår ut. Vill inte bli sängliggande.

***

Hoppas andra halvan av Lawrence Of Arabia är lika bra som första halvan. Var säker på att jag sett den innan, men nu vet jag inte längre. Önskar att jag sett den på bio. Vilket foto. Och vilka skådespelare. Peter O´Toole, Alec Guiness, Omar Sharif, Anthony Quinn och Claude Rains. Är ganska säker på att det förekommit värre rollistor i filmhistorien (se t ex ovan).

***

Skägg-F informerade förresten om att han kan höra när jag och Skägg-N citerar Monty Python även om han inte vet att det är Monty Python. Tydligen har vi vid dessa väldigt få tillfällen ett speciellt tonfall. Tyvärr kunde han inte utveckla resonemanget.

***

MP:3 spelare kan vara den bästa uppfinningen jag nyligen tagit del av.

***

Det har utlovats bjudpizza också, så det kan nog bli en trevlig kväll. B-sauce! Vitlök! Räkor! Fläsk! Bacon!

Dagens låt är But I Did Not av Howie Gelb.

Etiketter: , , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida