torsdag, mars 22, 2007

Den sista är inte född

Det bästa med mitt jobb är att man träffar så mycket intelligenta människor. Man lär sig nya saker hela tiden och känner att man utvecklas som människa. Då jag finner ironi förnöjsamt nyttjar jag därför ibland denna form av uttryck i mina sk "inlägg" här på min sk "blog".

- Hej! Jag heter Ola och kommer från ett företag som heter X. Jag söker någon som har hand om inköp av kontorsmaterial.
- Jaha, men vi har avtal med Y.
- Men jag tror jag har lite grejer som de inte har.
- Jaha, men vi har avtal med Y.
- Det tycker jag att du ska hålla dig till, men jag har lite grejer som de inte har och de får du handla av mig.
- Jaha, men vi har avtal med Y.
- Men de grejerna jag har som inte finns på avtalet får du handla av mig.
- Jaha, men vi har avtal med Y.
- Får jag köra över dig med en rimlig och sansad stridsvagn?
- Jaha, men vi har avtal med Y.
- Finns det någon annan här jag kan prata med?
- Jaha, men vi har avtal med Y.

Den här diskussionen hade jag igår - ganska ordagrant, förutom det där med stridsvagnen - och det blev svårt att hålla sig för skratt till slut. Och nej, det blev ingen affär. De hade ju avtal.

Dagens låt är Idiot Wind av Bob Dylan.

2 kommentarer:

Blogger Thomas O. sa...

Dagens låt är perfekt i sammanhanget!

9:19 em  
Anonymous Anonym sa...

Visst är det så! Å andra sidan kan vi nog enas om att Idiot Wind är perfekt oavsett sammanhanget. Den dök upp i huvudet när jag gick ut från det citerade mötet. Det finns en Bob-låt för varje dag i livet.

4:08 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida