söndag, februari 25, 2007

Dagens I-lands problem

Jag hinner inte läsa morgontidningen i veckorna. Egentligen gör det inget eftersom tidningen i fråga är Smålandsposten, men ändå (jag är varken intresserad av The Ark eller Karolina Klüft). Men det är avkopplande att börja dagen med en stund vid frukostbordet. Macka i ena handen, temugg i den andra och blicken på kultursidorna.

Den veckodag när man faktiskt skulle ha tid att läsa tidningen ordentligt är söndagar. På söndagar kommer inte Smålandsposten ut. Då tar man en prenumeration på DN. Problemet är bara att DN under veckorna levereras av samma bud som cyklar runt och lägger Smålandsposten i lådan. Alltså. På söndagar, när denna fantastiska publikation inte trycks, får jag inte DN heller. Vad gör man?

Och varför är alltid reserverade parkeringsplatser tomma?

Dagens låt är Waitin´ Around To Die av Townes van Zandt.

1 kommentarer:

Blogger Emma sa...

"Macka i ena handen, temugg i den andra och blicken på kultursidorna."

Men Ola! Kan du möjligvis bli mer pretto?

Haha. Jag som trodde att du och min sämre hälft inte erkände så pretto människor!

5:05 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida