måndag, november 27, 2006

Life Of Michael

Det är ett svårt val, nästan omöjligt. Men om jag var tvungen att välja en favorit i Monty Python skulle jag nog välja Michael Palin. Han var, om inget annat, den som gjorde Mr Gumby bäst (ni vet den där lätt förvirrade mannen med näsduk på huvudet, ansträngd röst och som möjligtvis lider av vissa finmotoriska problem). Och bara en sån sak. FLOWERARRANGING! Dessutom är jag väldigt förtjust i hans reseprogram (Michaels alltså, inte Gumbys).

Nu har den gode Michael gett ut sina dagböcker från Python-åren. Läsningen börjar när första serien av The Flying Circus börjar och slutar när Life Of Brian släpps. Det är förstås något jag vill, ska och måste läsa.

Dagens låt är Smiley Faces av Gnarls Barkley.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ja! Kan bara instämma, Palin om jag måste välja någon i Monty Python. Ripping Yarns fick tyvärr inte den uppmärksamhet serien förtjänade, samma kan sägas om Palins fina roman Hemingways stol.
Palin är så skönt klurig och underfundig men hans humor är också varm, och djupt mänsklig.

2:46 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Ja, hans humor är ofta väldigt subtil. Kul också att du nämner hans värme och mänsklighet (som skiner igenom i väldigt många Python-grejer, särskilt i klinch med Cleese är han lysande). Palin känns på något sätt som en vän. Hemingways Stol har jag tyvärr inte läst, men tv-serien I Hemingways Fotspår var väldigt bra.

6:27 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida