måndag, november 06, 2006

Möt mig i ett land av hopp och drömmar

Det var spansk middag i lördags. Det är inte varje dag man äter så gott. Ännu mindre är det varje dag man äter så mycket. Det var en hel radda saker jag inte kan stava till och än mindre uttala. Att äta dem gick däremot alldeles utmärkt.

Dessutom pratade jag mellan tuggorna med folk från Spanien, Mexiko, Pakistan, Tyskland, Frankrike, Panama, Azerbadjan och Skåne. Det var en upplevelse. En livs levande skåning! Som pratade begripligt.

Kvällens replikskifte:

- So, what´s Donald Duck i French?
- Donald Dyck.

En oförsvarlig mängd tid ägnades åt att förklara skillnaden mellan skånska och småländska för en mexikan. Tror inte det lyckades. "They have more difthongs in Skåne, you know. They pronounce it Skaaauuuuunäääää, which I wouldn´t". Jag som inte ens har pluggat pedagogik.

Då jag fann det förnöjsamt att automobila mig hem via det rikstäckande vägnätet dagen efter fann jag det relevant att hålla mig ganska nykter, vilket jag också lyckades med. Det var, trots/på grund av detta, en trevlig helg. Trodde inte heller det skulle vara så skönt att sova på J-B´s golv. Alltid kul att ha fel.

En sak till. Till alla er som tycker att Borat är kul: Jag vill inte förstöra er glädje, men ni har fel. Borat är i bästa fall ett trött leende. Beklagar.

Dagens låt är Man In A Purple Dress av The Who.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

"J-B´s". Furr hilfiti! Nu kommer Svenska Akademien och piskar dig med en kratta. Tecknet ´ används inte i svenska språket, om det inte sitter rakt över ett e, och då är det inte ens samma tecken (även om det kanske ser likadant ut). Det skrivs J-B:s. Så det så.

För övrigt är mexikanska hattar roliga.

10:51 fm  
Anonymous Anonym sa...

J-B:s och J-Bs såg helt enkelt inte lika bra ut. Vi ses vid fronten. Bring ´em on.

2:42 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida