tisdag, november 07, 2006

Kan inte komma på någon bra rubrik

Igår försvann bilden på tv:n när Småland övergick till digital-tv (förutom på ettan). Min enkla lösning på detta skulle vara att övergå till parabol på heltid. Så var det i alla fall tänkt. Men redan i fredags hände det otänkbara. Mottagaren gick sönder. Jag har alltså ägnat några dagar åt att fundera på om jag skulle fixa en ny mottagare och även fortsatt nöja mig med halvdassig bild (jag kan ärligt talat inte minnas när bilden var störningsfri på parabolen senast) eller övergå till en liten fin box som tutar när man trycker på den och även tvättar bilen åt en varannan söndag.

Om ni nu tycker att jag borde skaffa ett liv så vill jag att ni ska veta att jag i första hand borde skaffa ett jobb och en lägenhet (samt förstås säsong sex av Seinfeld i en trevlig box).

Men i alla fall. Jag är nu nybliven ägare av en digital-box. Dessutom kommer jag ha några kanaler som jag inte hade innan, bl a Discovery, Kanal 5 och TV 4:as alla systerkanaler. Är det inte så att en av alla dessa varianter sänder världens bästa M*A*S*H? M*A*S*H! Lägg till detta Discoverys dagliga bevakning av andra världskriget. Den stora nackdelen med att vara man är att man måste se alla dokumentärer som sänds om andra världskriget (den stora fördelen är att man kan kasta en boll). Hoppas inte de sänder tractor pulling också. Men jag tror inte TV4 Tractor Pulling ingick i avtalet.

Jag borde kanske skaffa ett liv, trots allt.

Men först ska jag njuta av min första digital-tv-film Spider som går på tvåan ikväll 22:30. Ralph Fiennes i huvudrollen och regi av David Cronenberg. Den måste vara bra. Fråga Nicklas - The Prisoner är förresten påbörjad, återkommer när jag sett fler avsnitt.

Dagens låt är Stay av Bernard Butler.

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Skamligt nog har jag inte heller sett Spider.

5:54 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag har sett Spider Man. Det borde räknas, med tanke på att Toby Mcguire inte är en riktig man.

(Tillägg: bokstäverna i Word Verification härunder är: "UGH HAJK". Vansinnigt roligt, om man är lika omogen som mig.)

10:54 fm  
Blogger Ola Claesson sa...

Nicklas: Nu har du väl i alla fall sett den? Väldigt sorglig film. Var tvungen att lyfta mig med en åttatimmars dokumentär om Sting efteråt.

MR T: Paul Di´Anno är på väg till Zeldas i Växjö. Nu måste du kolla om jag skojar eller talar sanning.

2:45 em  
Anonymous Anonym sa...

Ola: Ja, det sa jag ju igår. Bisarrt hur en film helt utan berättartempo kan vara så medryckande.

Hr T: Jag har hört att Toby inte finns utan är egentligen datoranimerad av de som gjorde Hulk.

2:50 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Nicklas: Ja, det vet jag att du sa att du vet att jag sa att du vet. Ville bara lägga det på en nivå så att de pundare som måste "upp och jobba" skulle kunna hänga med i diskussionen. Mr T har ju sitt jobb som korrekturläsare av samtal från dryga Ståckhålmare att tänka på. DM-reggae!

3:14 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida