onsdag, september 27, 2006

Ytterligare ett inlägg helt utan att nämna Motown-boxen

Jag hade fel, men kan samtidigt erkänna att en gång på 28 år är acceptabelt. Vi-Kan-Kalla-Honom-Nicklas hade rätt. House är på gränsen till tokbra, även om vissa karaktärer känns överflödiga. Reality is almost always wrong, säger DR House och om jag inte redan haft gåshud från att nysa hade jag fått det av den repliken. Just nu är det bara Sopranos som är bättre, i alla fall bland dramaserier.

Idag pratade P4 med någon turistansvarig i Ljungby angående minnesstenen som ska avtäckas till minne av Metallica-basisten Cliff Burton som avled där för exakt tjugo år sedan. Death by bus är kanske inte det mest klassiska sättet att lämna in, men lite rörande var det ändå att en minnessten ska finnas. Det bästa med inslaget var att halva For Whom The Bell Tolls spelades. Undrar vad alla gamla P4-tanter tyckte om den fina biten? På hemvägen från biblioteket ska jag förresten lyssna på Live In Mexico City och nynna med i alla basgångar som spelas av Burtons ersättare Jason Newsted, i sin tur ersatt av nuvarande Robert Trujillo. Hell satan if you, please (som en nykter Hetfield säger). Kontakta Jazz-Tommy för mer information.

Vem tycker egentligen om inlägg som är smockade med länkar? Inte jag.

Dagens låt är On The Radio av Regina Spektor.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida