fredag, april 28, 2006

Faller ner på knä

På universitetet här - eller "där" om ni är någon annanstans - i Växjö såg jag nyss Gösta Ekman. Efter att ha fallit på knä och gråtit "jag älskar dig" såg jag att det inte var han.

"Aqua! Aaaquuuaaa!"

Det var kanske inte riktigt vad som hände, men jäklar vad lik han var.

Ikväll är det däremot dags för Woody Allen! På bio! I Växjö!

Undrens tid är inte förbi. Match Point på Palladium. Förvisso gick även Miranda & Miranda upp här, men då hade den redan kommit på DVD och visades kanske bara 1,5 gång - den hade oturen att krocka med Bruce Willis-filmen där han är arg polis som minsann tar saken i egna händer, ni vet. Men nu. Match Point kommer inte på DVD förrän 10 maj. Det finns alltså skäl att gå och se den.

Det enda som kan förstöra kvällen skulle vara om min vän och kollega Ful-Tommy skriker "visa pattarna" varje gång Scarlett Johansson dyker upp. Men så barnslig kan han väl inte vara?

Igår köpte jag förresten Bruce Springsteens nya We Shall Overcome - The Pete Seeger Sessions. Är väldigt positivt överraskad och kan redan nu säga att det är det svängigaste - det enda svängiga - han gjort sedan 1973. Konstigt att Springsteen, när han sjunger om orättvisor, svält och annat kul, låter livsbejakande och avslappnad på ett sett han inte gjort sedan han bad Rosalita komma ut ikväll. Jag som trodde att skivan skulle bli ännu en studie i det allvar som The Ghost Of Tom Joad, The Rising och Devils & Dust utgick från. Men inte. One, two, three, four!

Dagens låt är "Heroes" av David Bowie.

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Han kanske skriker "visa pattarna" åt Brian Cox istället.

1:45 em  
Anonymous Anonym sa...

Pff. Jag skriker bara det på vissa speciella högtider. Det är väldigt exklusivt att få höra mig vråla det.

3:48 em  
Anonymous Anonym sa...

Som till påsk. "Jesus! VIIIISA PATTARNA! JA! Jesus har visat börsten! [handklapp][handklapp][handklapp] Ohhh-åh-oh! Jesus har visat börsten!"

4:05 em  
Anonymous Anonym sa...

Är det okej om jag gör något annat istället?

2:55 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida