fredag, mars 13, 2009

Gamla blandband, del 3

På dagens från arkivet utgrävda blandband står det Tomas Ledins finaste bitar. Jag hade så mycket humor i min ungdom.

A:
Eminem - Without Me
The Rolling Stones - Rip This Joint
Bo Diddley - Bo Diddley
Neil Young - Out On The Weekend
U2 - New Year´s Day
Bruce Springsteen - Rosalita (Come Out Tonight)
Tindersticks - I Want You
Tom Waits - Swordfishtrombone
Ron Sexsmith - Fallen
Travis - Sing
Elvis Costello - Tokyo Storm Warning

B:
Nancy Sinatra - These Boots Are Made For Walking
The Ronettes - Be My Baby
Jackie Wilson - You´re Love Keeps Lifting Me (Higher & Higher)
The Supremes - You Can´t Hurry Love
Jimmy Ruffin - What Becomes Of The Brokenhearted
Smokey Robinson & The Miracles - The Tracks Of My Tears
The Staple Singers - Respect Yourself
The Dramatics - Watcha See Is What You Get
Nick Drake - River Man
Ryan Adams - Goodnight, Hollywood Blvd
Ed Harcourt - Apple Of My Eye
The Strokes - Last Night
Ray Charles - Unchain My Heart
The Beatles - Hello Goodbye

Här var jag inne i en period som var väldigt gubbrockig till och med för någon med min höga gubbrockströskel. Men å andra sidan var många av gubbarna betydligt yngre när de spelade in låtarna än vad jag är nu. Notera också fan, jag måste ha lite tjejer-grejen i början av b-sidan. Sedan slutar det med lite gubbrock 2.0. Detta band spelades när jag och Fredrik skulle åka på gubbpopskonsert med Per-Håkan i Kalmar 2003. Fredrik blev intresserad av Neil Young och retade sig på att han inte kunde placera rösten som sjöng Tokyo Storm Warning. Konserten var väldigt bra. Han spelade Småstad, eller är det jag som drömt?

Läs Gamla blandband, del 2.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida