onsdag, mars 18, 2009

Alfakassan suger expanderbara kroppsdelar

Johnny Cash

Jag har sedan slutet av december inte fått några pengar från Alfakassan. De har begärt arbetsgivarintyg, jag skickar arbetsgivarintyg, jag får besked om begäran av komplettering två-tre veckor senare, jag skickar nytt arbetsgivarintyg, får besked om begäran av komplettering två-tre veckor senare, skickar nytt arbetsgivarintyg och får begäran om ny komplettering. Det är synd att det inte krånglar lika mycket med inbetalningar som med utbetalningar.

Nu är både pengar och tålamod slut. Idag kom den senaste begäran om komplettering. Alfakassan behöver veta hur mycket jag jobbade på mitt förra jobb i december och januari. Svaret är att jag inte gjorde det, eftersom jag blev uppsagd i slutet av november. Alfakassan vet att jag blev uppsagd i slutet av november, det har nämligen stått på arbetsgivarintygen (alla inkarnationerna) jag skickat. Problemet är tydligen - vilket tog fyra månader för dem att komma fram till - att det inte står något i intygets/intygens rutor för december och januari. Anledningen till detta är alltså att jag inte jobbade där under dessa månader. Nu har herr och fru Alfa kommit fram till att rutorna inte får lämnas blanka: det ska stå 0 där för att understryka att jag jobbat noll timmar.

Min förra chef trodde inte på mig när jag ringde idag och begärde ytterligare ett intyg med ytterligare en korrigering. Spännande fortsättning följer.

Etiketter:

1 kommentarer:

Anonymous marie sa...

Ja de är nog inte riktigt kloka och några vettiga svar kan de inte ge heller.

11:34 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida