fredag, februari 13, 2009

Varannan James Bond?

http://i85.photobucket.com/albums/k65/teddy51/THUNDERBALL3.jpg

Jag vet inte hur många gånger TV3 har visat James Bond, delvis kanske beroende på att jag inte har tålamod att räkna så långt. Men nu var det några år sedan jag såg dem och Sean Connery-eran är fortfarande en ganska svårslagen samling underhållningsaction med hög charmfaktor. I fredags visades From Russia With Love/ Agent 007 Ser Rött och idag trodde jag att Goldfinger skulle visas. Kronologisk ordning, tänkte jag. Ja, jag kan rabbla upp alla filmerna i ordning komplett med årtal, i alla fall fram tom Pierce Brosnans sista bidrag. Det är en högstadierelaterad psykos av något slag.

Istället visas "ikväll" (en kvart efter midnatt) Thunderball/ Åskbollen. Inget ont om den, förutom kanske de lite väl långa undervattensbataljerna, men kronologiskt blir det inte. Det kan förvisso vara så att trean bestämt sig för att visa varannan film. Detta skulle innebära att vi missar underskattade Diamonds Are Forever/ Diamantfeber, men får både A View To A Kill/ Levande Måltavla och Die Another Day. Kanske inte världens bästa avtal.

Läs mer om James Bond-skurkar.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida