onsdag, oktober 01, 2008

Flaming Lips filmaktuella


Alla vi som gillar Flaming Lips vet att filmprojektet Christmas On Mars varit något av den älskade Oklahoma-trions motsvarighet till Chinese Democracy. Releasedatumen har kommit och gått på ett sätt som fått Paris Hiltons förhållanden att framstå som stabila. Skillnaden mellan Flaming Lips överesteläpp Wayne Coyne och Axl Rose är främst att den förstnämnda är en knäppis man gillar medans Rose bara är en knäppis.

Nu har Coyne gjort klart filmen. Han har regisserat, skrivit, producerat, klippt och skådespelar. Färsk intervju med honom finns här. Hur mycket basisten Michael Evans och allt annat-spelande Steven Drozd varit inblandade, mer än framför kameran, vet jag inte. Enligt Rolling Stone ska DVD:n släppas 11 november. Dessutom ska den få special selected cinemas-premiär i USA. Har man vägarna förbi bör man nog stanna till. Nu håller vi tummarna för att arbetet med nästa skiva också kan komma igång.

Dagens låt är All We Have Is Now av The Flaming Lips.

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Yay! Och du tvivlade på att den skulle komma...

7:07 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Ha! Jag var lite nyfiken på hur lång tid det skulle ta innan din kommenterar. Ja, jag tvivlade. Och jag är glad att jag hade fel.

7:10 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida