torsdag, september 25, 2008

Lennart Persson: Sånger om sex, Gud och ond, bråd död

Lennart Persson är för den svenska musikjournalistiken vad Don Corleone är för Gudfadern, fast snällare. Få människor har en sådan uppenbar kärlek för musik och en sådan uppenbar kunskap om musik. Få människor har fått mig att upptäcka så mycket ny musik. Med ny menar jag inte nödvändigtvis att den är nyinspelad men att jag inte hört den förut. Och då är den ny för mig, oavsett om den är inspelad 2008 eller 1928.

Imorgon släpper Don Persson en ny bok, den heter Sånger Om Sex, Gud Och Ond, Bråd Död. Det är hårda puckar och det lär vara en del låtar som jag måste få tag på. Det brukar bli så. Man vet aldrig i vilket omslag frälsningen väntar.

Dagens låt är Ett Slutet Rum av Ossler.

Läs av Lennart Persson här.

Läs om Lennart Persson här.

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag kräver fler inlägg om Pelle Ossler.

12:20 fm  
Blogger Ola Claesson sa...

Okej.

6:06 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida