söndag, september 28, 2008

Sju bloggar jag gillar

Bilden man ska använda verkar inte fungera så jag skriver istället något i stil med att bilden man ska använda inte fungerar.

En gång i början av månaden som snart är slut nominerade en gammelmamma mig till en av sina sju favoritbloggar. Det värmde. Vi ger inte varandra så många axelklappar som vi borde. Vad jag ska göra nu är att lista mina sju favoritbloggar. Uppgiften lyder som följer:

1. De nominerade kopierar bilden och lägger på sin blogg.
2. Länka till personen du fick nomineringen av.
3. Nominera 7 bloggar.
4. Länka till de bloggar du nominerat.
5. Lämna ett meddelande på deras bloggar att de blivit nominerade.

Vet inte varför det tog så lång tid, men här är de. Inte i någon speciell ordning.

Binnikemask/ Ful-Tommy - Han har en datorblogg också, men eftersom jag är helt ointresserad av datorer förstår jag inte så mycket av den. Hans andra blogg (den nominerade) handlar om allt annat - just nu främst ledvärk och medicin. Vill nog hellre uppmärksammas för denna.

I Wanna Dance With Your Shadow/ Nicklas - Foton är bra. Nicklas är bra på foton. Dessutom gillar jag den enkla designen. I enlighet med Nicklas sätt att arbeta uppdateras den vad vi kan kalla sporadiskt. Mindre vill ha mer. Mannen driver fler bloggar (blogg-ADHD) än de flesta men detta är min favorit.

Gammelmamman/ Biggis - Hon jobbar i skivbranschen. Det tycker jag är intressant. Skön självdistans blandas med småhysteri. Ibland väldigt personligt och kanske på så sätt den modigaste bloggen jag följer. Lever som självutnämnd medelålders småbarnsmamma ett liv olikt mitt = intressant att följa.

Imponera/ Thomas O. - Har ett vagt minne av att han kommenterade mitt allra första inlägg (på min förra blogg) och skrev snälla saker. Så började det. Vi är ofta men inte alltid överrens. Jag gillar hans ibland gubbiga tjurighet och höga tempo. Han verkar vara en livsnjutare och sånt beundras.

Älskade Dumburk/ Saom - Skriver bra och initierat om tv. Ofta saker som inte nödvändigtvis är aktuella, men ändå intressanta. Är bra på att hitta udda uppslag. Ibland tas stora tv-saker upp, ibland små marginella saker som man kanske funderat på men inte orkat skaffa svar på.

Vilsen Liten Robot/ Fredrik Han skriver för kort och för sällan. Men annars? Gillar. Började min bloggkarriär som gästskribent på en av hans tidigare bloggar. Tack för förtroendet, osv. Roligast är det när han blir detaljistisk in absurdum. Borde starta en skäggblogg.

Peter Englund - Vet inte om det här är fusk med offentliga personer, men det är en blogg. Eftersom Englund är en av mina absoluta favoritförfattare är det svårt att inte njuta av att kunna titta in på mannen bakom böckerna. Sidan är alltså inte bara i reklamsyfte utan har ett egenvärde.

Så. Det var mina sju favoritbloggar. Beklagar att bilden inte fungerar. Kanske kan länka till den istället? Den bilden skulle alltså varit med i inlägget.

Etiketter:

5 kommentarer:

Blogger Tapeworm sa...

Haha! Ledvärk och mediciner. Det ska jag döpa om bloggen till, så slipper jag känna att jag behöver skriva om något annat.

3:32 fm  
Blogger Thomas O. sa...

Jag tackar och bugar! Det stämmer faktiskt - det där med gubbig tjurighet och livsnjutare. För övrigt blir din blogg bara bättre och bättre. Rock on!

7:24 em  
Blogger The Female Dinousaur sa...

Jag tackar och niger. Känner mig extra hedrad som enda brud i sällskapet. Eller hur var det nu? Könskvotering...? ;-)

8:48 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Tapeworm: Det finns nog pengar att tjäna på en medicinblogg. Vilka mediciner har påverkat pophistorien mest? Det inlägget jag jag bidra med.

Thomas: Tack själv! Uppskattar att du tolkar "gubbig tjurighet" som den komplimang det var.

Gammelmamman: Du är välkommen. Men Saom är också brud, jag kvoterade in två. "Brud" förresten, du är verkligen medelålders. :)

9:39 em  
Anonymous Anonym sa...

Det var ju tänkt att jag skulle uppdatera med ett foto om dagen. Höll sig väl en vecka eller så. Men njo, lite bättre uppdatering ska det väl vara.

2:48 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida