onsdag, september 03, 2008

Husbilar, förvånansvärt intressant

En kompis skulle åka och titta på husbilar och jag hade inget annat för mig. Så idag har jag lärt mig ett och annat om husbilens utveckling och vilka olika sorter det finns. Helintegrerad -har nedfällbar bädd vid förarhytten som i sin tur är en del av vardagsrummet. Halvintegrerad - förarhytten är separat och ingår inte i boendeutrymmet. Alkovhusbilar - har fast sovplats över förarhytten. Husbilen med det hårdaste namnet hette Dethleffs. Smaka på det. Som ett tyskt hårdrocksband.

Det var förvånansvärt intressant att gå runt och jämföra de olika modellerna. Vem kunde tro att det fanns så många sätt att lösa toa/dusch-utrymmet? Inte jag. På en modell kunde man reglera både inne- och utetemperaturen.

Dagens låt är Det Kommer Bara Leda Till Nåt Ont av Säkert.

Läs mer om husbilar.

Läs mer om Dethleffs.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida