torsdag, augusti 21, 2008

Gösta-jävla-Ekman

Jag såg Gösta Ekman i tunnelbanan idag. Han såg glad ut och pratade med en yngre kvinna som kanske var en dotter, vad vet jag. Jag hade velat gå fram till honom och tacka för alla skratt, men...jag vet inte varför jag inte gjorde det. Kanske respekterar jag honom för mycket. Bara någon timme tidigare hade jag stått i en skivaffär på Drottninggatan och hållit i Hasse & Tages Picassos Äventyr där Ekman spelar huvudrollen (och Att Angöra En Brygga där han också är med). Om jag hade köpt Picassos Äventyr och om jag vågat gå fram till honom och om han hade haft en penna på sig hade jag kunnat få den signerad. Det är en av de roligaste filmerna som gjorts. Det är något att ångra. Det är väl själva fan, ärligt talat. Men det blev en god korv, en Charles Dickens och två John Updike. Ganska bra det också.
Dagens låt är Evangeline av The Band & Emmylou Harris.

Etiketter: , ,

2 kommentarer:

Blogger Sara Ödmark sa...

Åh, Gösta! Fina, fina Gösta. Jag blir sjukt avundsjuk.

10:53 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Jag är mest sur för att jag inte köpte Picassos Äventyr och kunde få den signerad, men jag uppskattar din avundsjuka.

6:54 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida