tisdag, juli 01, 2008

Låt den rätte komma in

Ibland känns det som man är sist med att läsa en bok, särskilt om det är en sån som plötsligt alla ska läs. De dyker upp ibland. Och charmigt eletistisk som jag gärna vill ge sken av att vara blir jag omedelbart på min vakt. Oavsett om det gäller Stieg Larsson, Da Vinci-Koden eller Sprängaren. Johan Ajvide Lindqvists debutroman Låt Den Rätte Komma In från 2004 var en sådan bok. Men till skillnad från de tre tidigare nämnda är det en bok jag vill läsa, det har bara inte blivit av.
Till hösten har favoriten Tomas Alfredsons filmversion premiär och innan dess måste jag läsa boken. Alltså lånade jag den på biblioteket för någon månad sen och sedan dess har den legat vid min säng. En handfull böcker har kommit och gått, men Låt Den Rätte Komma In har legat orörd. Nu skulle jag förlänga lånetiden och då visar det sig att någon människa, uppenbarligen helt utan att visa hänsyn till mig, har reserverat den. Var är världen på väg? Runt solen, that´s where. Detta innebär förvisso att jag inte är sist med att läsa den trots allt.
Nu har jag tre dagar på mig. Hoppas den är så bra som jag alltid hoppats.
Dagens låt är Lookin´ The World Over av Maria Muldaur.

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag lovar dig. Den är BÄTTRE än du hoppats...

10:39 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Jag får nog lösa den där. Hann inte läsa den i veckan. Tror det finns en kanal.

10:30 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida