måndag, juni 30, 2008

Välkommen till 1991, Ola! CD är den nya grejen

Jag har länge vägrat köpa CD-spelare till bilen och hävdat att kassettband är the shit. Kassettbandspelaren i min bil har nog passerat tioårsstrecket och när den blir varm låter den RRRRRRRRRRRRRRRRRRRR. Det försvårar lyssnandet. Och det erkänner jag motvilligt, men ändå rakryggat. Idag har jag därför sålt mig till de onda kapitalisthundarna och köpt en tocken där CD som alla pratar om nu för tiden. Det finns förvisso LP-spelare att ha i bilen, men då är väl repan aldrig längre bort än en för tjockt målad linje på vägen. Så det blev CD. Det känns som om jag gett upp mina ideal och kassettspelaren ligger just nu på mitt skrivbord och tittar med sorgsna ögon på mig, med all rätt dessutom, vilket bara gör det hela ännu värre.
PIONEER KEH-39000RDS, du spelade oförtröttligt samma Beatles-kassetter utan att klaga. Du hade problem med brusig radio ibland, men både du och jag vet att det var antennens fel. Du menade aldrig något illa, även om det blev fel ibland. Du var det enda sällskap som behövdes under ensamma bilfärder på de småländska skogsvägarna. Tack för allt, min lilla grönlysande vän.
Dagens låt är Thank You For The Music av Abba.

Etiketter: ,

3 kommentarer:

Blogger skeptikern (.se) sa...

Välkommen till framtiden. Fast utvecklingen har tagit två skutt till. Först med cd-spelare som klarar mp3 och därefter usb. Fast jag antar att dessa uppgraderingar sker 2018 samt 2028. Det måste ju vara någon slags konsekvens i ens handlingar.

4:45 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Hej på dig och tack. Den har däremot en praktisk aux-ingång som gör att jag kan köra MP3 via min bärbara. Väldigt praktiskt. USB:n tänkte jag önska mig när jag fyller femtio 2027. Blir lagom.

8:15 em  
Blogger Tapeworm sa...

CD? Det är ju hårddisk- och MP3-stereo som gäller nu! Va fan, Ola, att du alltid ska vara så konservativ!

5:02 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida