måndag, juli 28, 2008

Myror i byxorna och glöm inte att dricka mycket vatten

Myror i byxorna. Varför sitter jag och skriver när jag vill vara ute och gå? Jag har nyss ätit och tänkte smälta maten lite innan jag trampar iväg. Tror det blir en promenad till sjön. Det är ofta svalkande att ligga där och lyssna på musik. Annars är det dagens mål att göra så lite som möjligt. Hittills har jag läst lite och...tja, mer än så har det inte blivit. Intervjun med Randy Newman (tre skivor på tjugo år) i senaste The Word var underhållande. Artikeln om komikern Sarah Silverman också. Smaka på it doesn´t matter if you´re gay or bisexual. At the end of the day, they´re both gross. Ja, det är humor. Och om du inte förstår skämtet, eller säger samma sak utan att skämta, har du mer problem än en rabiessmittad apa som lånat ut din Bob Dylan-biografi till en dansk trummis på semester i Linneryd.
Nu har nog maten lagt sig så pass mycket att jag kan gå en runda och njuta av solen. Det blir brittisk hårdrock i hörlurar, men jag säger inte vilket band.
Dagens låt är The Country Life av The Silver Seas.

Etiketter: , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Promenad. Sol. Sjö. Musik. Det kan nog inte bli bättre än så. Sommaren... jag tror faktiskt att jag gillar den.

9:28 fm  
Blogger Ola Claesson sa...

Mao sånt som är viktigt att inte ta för givet. Jag gillar också sommaren.

12:13 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida