fredag, juli 25, 2008

Dags för körkort utan öra

Dags att skaffa nytt körkort. Vägverket vill ha en ny bild på mig. Förra gången jag skaffade nytt körkort var det väldigt viktigt att ena örat syntes. Jag förstod inte varför. Är örat själens spegel? Kan jag be om legitimationen tack! Jaha du, Göran Ola Torbjörn Claesson, du råkar inte veta något om Statoilmacken som brev rånad för 5 minuter sedan lite längre ner på vägen? Nej, nu ser jag. Du har ett väldigt godhjärtat vänsteröra, det ser jag här på bilden. Kör vidare och ta det försiktigt. Hoppas de nakna danska tvillingarna som ligger i baksätet har det bra och att deras rep och munkalvar inte sitter för hårt.
Nu är det istället viktigt att bilden är tagen rakt framifrån, att inga öron skymtas och att ansiktet är belyst med rosa ficklampor i en stor flyghangar. På mitt nuvarande körkort har jag förresten en frisyr som jag inte kan minnas att jag någonsin haft. Minns att jag kom direkt från gymmet och hade glömt kammen när bilden skulle tas. Tror jag ska klippa mig innan jag tar kortet. Man ska trots allt leva med det i tio år. Man måste ju vara fin i håret. Kanske borde shoppa en fin väska också? Eller i alla fall ha en rosa strut på huvudet?
Och en dag kvar till Iron Maiden. Imorgon kl 11:00 går bussen.

Dagens låt är Aces High av Iron Maiden.

Etiketter: ,

3 kommentarer:

Blogger Tapeworm sa...

På mitt nya körkort har jag platt hår i någon konstig sidbena, så jag ser ut som en öststatisk cigarettsmugglare. Skitläskigt, men bättre än förra, där jag såg förståndshandikappad ut. I mitt provosoriska pass jag var tvungen att skaffa inför Kanarieöarna så såg jag ut som jag tillhörde elitmördarna inom jugoslaviska maffian. Skitkul på ett pass. Ett under att jag kom igenom kontrollerna.

12:07 em  
Blogger Ola Claesson sa...

På mitt passfoto ser det ut som om jag har vattenskalle eller möjligtvis är elefantmannens bror. Vet inte riktigt hur det gick till. Min lugg ligger konstigt på något vis och ansiktet ser förvridet ut under en utåtstående panna. Hon som gjorde kontrollen när jag skulle till Liverpool tittade väldigt länge innan jag fick passera.

10:06 em  
Anonymous kolibri000 sa...

Jo jag undrar om jag får använda ditt öra på min sida? för jag håller på att förklara vad öra heter på spanska.
Jag behöver ett öra.
www.cocktailspain.com

9:56 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida