lördag, juni 28, 2008

Mästarmöte med skäggstubb i den vilda vilda västern

Här skrev jag ett inlägg om skådespelaren Christian Bale. Igår såg jag 3:10 To Yuma. Det ska sägas att jag i regel inte gillar westernfilmer. Det blir oftast för mycket matchoplattityder och kisande i öknen med några dagars skäggstubb, men igår föll jag. Vad är man beredd att göra för sin familj? Vad är man beredd att gör för att rädda sin heder? När har man gått för långt? Vid vilken punkt blir insatsen viktigare än resultatet? Stora frågor, men det hanteras på ett bra sätt. Filmen är också, precis som oftast i genren, väldigt snygg visuellt. Lägg till detta Russell Crowe och redan nämnda Bale i huvudrollerna och ni har en stunds högklassig underhållning med fungerande sense moral framför er. Det händer inte varje dag.
Regissören James Mangold börjar få ihop ett riktigt imponerande CV. Med toppar som Copland, Girl Interrupted, Identity, Walk The Line och 3:10 To Yuma ser jag fram mot hans nästa film.
Dagens låt är Oh Boy av Miss Li.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida