torsdag, juni 26, 2008

Min brevlåda väntar med spänning på nästa tidning

Jag är tidningsberoende. Det märker jag varje gång jag inte har en tidning. Min testprenumeration på Dagens Nyheter har gått ut och jag måste säga att jag saknar tjockisen på bordet framför mig vid frukosten. Te och ostmacka är inte lika gott utan några sidor kultur. För några dagar sedan såg jag i Svenska Dagbladet att man kunde testa just Svenska Dagbladet fram till den sista september för 300 kr. Så jag gjorde en beställning och väntar nu på första exemplaret. Med lite tur kan jag alltså äta frukost med Andres Lokkos senaste popkulturella åsikter redan imorgon. I värsta fall får jag påbörja senaste The Word. I värsta fall menas i betydelsen det är inte en frukosttidning snarare än i betydelsen det är inte en bra tidning, för det är den onekligen.
Allra troligast är det dock att jag inte kommer upp i tid imorgon när klockan ringer vid 05:45 och att jag inte ens hinner skumma framsidan medans jag Homer-äter i sista minuten.
Dagens låt är Trubbel av Monica Zetterlund.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida