onsdag, juni 11, 2008

Avundsjuk på fotbollsfolket

Nu när fotbolls-EM startat och är överallt i tidningar, radio och tv kan jag önska att jag var fotbollsintresserad. Man ser ljuset i fansens ögon, man hör dem diskutera, man ser att de lever i sjunde himlen just nu. Jag skulle vilja vara en av dem. Jag skulle vilja känna adrenalinruset de fick igår när Zlatan bankade in 1-0. Men de enda bollar jag är intresserad av är chokladbollar.
Jag kan tänka mig hur jag skulle känna om det sändes program om The Beatles fyra timmar om dagen i tre veckor på tv, om tidningarna fylldes med bilagor och expertutlåtanden. Jag skulle få tokfnatt och glömma tid och rum.
Jag var sportintresserad när jag var yngre, både morfar och min morbror var intresserade av fotboll och ishockey och jag har många barndomsminnen framför tv:n och sändningar från VM, EM och besök på matcher i allt från allsvenskan till division fyra. Morfar, som annars var en fridfull man, blev aldrig så arg som när landslagets backspel inte sköttes som han sagt till om.
Jag får trösta mig med att Emmylou Harris släpper nytt. Alltid något.
Dagens låt är Moon Song av Emmylou Harris.

Etiketter: , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida