måndag, juni 01, 2009

Intervju med David Letterman

http://weblogs.newsday.com/entertainment/tv/blog/david-letterman.jpg

Det är just nu mycket prat om Conan O´Briens övertagande av The Tonight Show. O´Brien är väldigt kul och vågar vara tramsig, men är ibland lite dålig på att släppa in gästerna i intervjuerna. För mig har valet av talk show alltid varit enkelt - Dave Letterman och The Late Show har varit mitt sällskap kring midnatt i mer eller mindre 13 år. Hans aviga humor tilltalar mig och han är bra på att hitta rätt ton i intervjuerna, även om jag inte förstår varför han bjuder in Paris Hilton så ofta som han gör. För närvarande sänds programmet på TV400, innan dess på TV6 och innan dess på Z-TV (om jag inte minns fel).

Letterman ställer sällan upp på intervjuer, men jag hittade en i Rolling Stone i höstas. Den är värd att läsas, särskilt eftersom man inte vet så mycket om mannen bakom tandgluggen.

De få gånger han pratat om sig själv har han gjort det på ett skämtsamt sätt och de väldigt få gånger han pratat om sig utan att skämta har han varit sparsam med detaljer.

I den här intervjun får man i alla fall några glimtar.

The Late Show With David Lettermans hemsida.

Läs om Elvis Costellos med gäster.

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida