söndag, februari 01, 2009

En avlägsen nära vän

Jag hälsar på hos en avlägsen vän den här helgen. Vi lärde känna varandra när vi pluggade. Vi pluggade inte tillsammans, men vi pluggade samtidigt och hade gemensamma vänner. Nu bor hon femtio mil bort, men vi träffas så ofta vi kan. Varje gång vi ses känns det som om senaste gången var igår.
Jag känner att jag värdesätter dem mer och mer, ju mer "vuxen" jag blir - de som finns där, även när man inte förtjänar dem. Jag var några år över tjugo innan jag förstod poängen med vänner. Innan jag lärde mig att prata med folk utan att använda mig av clownmask. Bättre sent än aldrig. Och det är ett steg jag är stolt över att jag lärde mig ta.
Men nu ska jag sova. Det har varit en lång dag och minst en till väntar.

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Det var ett trevligt inlägg du har fått till
Mamma

7:25 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Tack för det.

10:11 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida