lördag, april 12, 2008

Nederbörd, musik och ett vaniljhjärta

Det var planerat ett besök på skivmässan idag och klockan ringde vid nio. Det har varit sol hela veckan och jag hade tänkt cykla ner till stan (ca fem kilometer). Alltså snöade det när jag vaknade. Jag bestämde mig ändå för att cykla och tog fram vinterjackan som jag trodde hade gjort sitt för säsongen. Väl på plats i garaget visade det sig att det var punktering på framdäcket. Jag gick och satte mig i bilen istället. Imma på rutorna. Naturligtvis fungerade inte fläkten (det står i Opels Garanti: vi lovar vänligt men bestämt att du som som kund hos oss aldrig behöver oroa dig för att någonting i bilen fungerar eller att vår trevliga personal någonsin kommer visa intresse för att hjälpa dig åtgärda något av felen oavsett vad de lovat i telefon dagen innan).
Nåja. Väl framme bland de andra vinyldreglande savanterna blev det Bruce Springsteen, Townes van Zandt, Elvis Costello och Everything But The Girl. Lägg till detta en fika med Dr Leif och Lasse. Det har funnits värre sätt att inleda helger.
Det har tom slutat snöa och börjat regna istället.
Dagens låt är Wrong av Everything But The Girl.

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida