söndag, april 20, 2008

Biografiernas år

Det är ingen medveten plan, men i år har jag läst många böcker med biografiskt eller självbiografiskt innehåll. Nick Hornby - The Complete Polysyllabic Spree, Deborah CurtisTouching From A Distance, Stig ClaessonLiv Och Kärlek, Charles L. Granata - I Just Wasn´t Made For These Times, Brian Wilson And The Making Of Pet Sounds, John Lennon & Yoko Ono - Give Peace A Chance, Philip Norman - Shout!, Fredrik Virtanen - Olyckligt Kär I Ingen Speciell, Måns Ivarsson - Vill Du Ha Din Frihet Får Du Ta Den, Volym II: 1983-1992 och Volym III: 1992-2007, Stefan Lagström - Hermansson, Svensk Shihan Och Japansk Krigargud, Alex James - Bit Of A Blur, The Autobiography och Sven Lindström - Att Vara Per Gessle.
Alla ovanstående böcker kan rekommenderas om ni känner för lite läsning ute i solen.
Just nu ligger den första delen av Måns Ivarsson Ulf Lundell-biografi och Charlie Chaplins självbiografi och väntar. Tidigare i veckan köpte jag Pluras Resa Genom Ensamheten och Nick Masons Inside Out - A Personal History Of Pink Floyd (Mason var trummis i bandet).
Det är intressant att få ta del av livsöden, men jag undrar lite varför jag riktat in på mig på det just nu. Går det inte att sluta när man väl börjat? Kommer jag aldrig mer läsa skönlitteratur? När kommer Fantomen tillbaka?
***
Efter att i tre dagar varit inlåst 18 h framför en whiteboard under årets första vårhelg har jag ett fint intyg där det står att jag inte bara är väldigt snygg, utan även att jag gått Introduktionskurs för Aikidoinstruktörer. Det har varit väldigt givande. Nu ska jag städa.
***
Dagens låt är Ain´t Too Proud To Beg av The Temptations.

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Blogger Tapeworm sa...

I senaste numret var Fantomen på äventyr i Notre Dame, ju. Kultur, ju. Det borde du ju få läsa, ju.

9:30 fm  
Blogger Ola Claesson sa...

Det var längesedan jag läste Fantomen, ju. Har en massa tidningar liggandes någonstans, ju. Frågan är bara var, ju.

8:49 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida