torsdag, december 11, 2008

Filmologik - hur mår din DVD-samling?


Om en film sänds på tv eller lånas av en kompis och du tycker den är bra och några dagar senare snubblar över den på DVD - vad gör du då, Ola? Då tänker jag den är bra, den måste jag köpa. Sedan kommer jag hem med fyndet och tänker varför köpte jag den här, jag såg ju den för bara några dagar sedan? Sedan blir den stående i hyllan.

Detta betyder att halva min samling består av filmer som fortfarande är inplastade. Vissa av dem är nog, när jag tänker efter, redo att ses om.

Men det vore mer rimligt och sansat att köpa filmer jag inte sett men tror jag skulle kunna gilla, alternativt filmer jag gillade och som det var längesedan jag såg. Och nu menar jag inte Jönssonligan dyker upp igen - inte så länge sedan, men filmer jag sett i vuxen ålder, gillat och inte sett om på ca fem-tio år.

Om jag är snäll hoppas jag få min favoritfilm i julklapp och den har jag inte sett på ca tio år. Det ser jag fram mot. Den kan jag tänka mig att se om på studs.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida